[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Wybierz polecenia: Movie / Timeline.Doker Timeline zniknął z ekranu.2.Wybierz powtórnie polecenia Movie / Timeline.Doker znów został wyświetlony.wiczenie 2.24.Wczytaj z dyskietki dołączonej do książki plik raveintro.Zapoznaj się z wyglądem poszczególnych klatekanimacji.Sposób wykonania:1.Wybierz polecenia File / Open.2.Po wyświetleniu okna Open Drawing kliknij skierowaną ku dołowi strzałkę, aby rozwinąć listę Szukajw.Rysunek 2.45.Wczytywanie animacji z dyskietki3.Zaznacz na liście napęd Dyskietka 3,5 (A:).4.Zaznacz plik raveintro.clk (rysunek 2.45).5.Kliknij przycisk Otwórz.6.Widoczna w oknie klatka zaznaczona jest na osi czasu niebieską strzałką.Przesuń strzałkę o kilkaklatek w prawo.Zaobserwuj zmianę wyglądu klatki.7.Powtórz przesuwanie strzałki kilka razy.wiczenie 2.25.Wczytaj z dyskietki dołączonej do książki plik webbutton.Zapoznaj się z wyglądem obiektów występujących wanimacji.Sposób wykonania:1.Wykonaj ćwiczenie 2.24.2.Odszukaj w lewej części dokera Timeline symbol oka.3.Na lewo od symbolu oka widoczny jest znak +.Kliknij go.4.Wyświetlone zostały obiekty, z których złożona jest animacja.Klatki, w których obiekt jest widocznyna ekranie, wyróżniono linią w kolorze czarnym (rysunek 2.44).Znamy już podstawowe elementy sterujące dostępne w oknie programu Corel R.A.V.E.Wiemy, na jakiejzasadzie tworzone są animacje.Pora spróbować własnych sił.wiczenie 2.24.Otwórz nowy dokument.Utwórz animację.Sposób wykonania:1.Uruchom program Corel R.A.V.E.Utwórz nowy dokument patrz ćwiczenie 1.3.Rysunek 2.46.Doker Timelinez zaznaczoną ramką 15.2.Kliknij ramkę o numerze 15.3.Na pasku Toolbox kliknij ikonę narzędzia Text Tool.4.Kliknij środek arkusza roboczego.Po lewej stronie dokera Timeline pojawił się nowy obiekt ArtisticText.5.Wpisz z klawiatury swoje nazwisko.6.Przesuń w dokerze Timeline kropkę umieszczoną na przecięciu numeru ramki (15) i nazwy obiektu(Artistic Text) do ramki o numerze 30.Rysunek 2.47.Wstawianie ramki kluczowej7.Kliknij ikonę Insert Keyframe (rysunek 2.47).Rysunek 2.48.Rozwinięta paleta Interactive Tools8.Rozwiń paletę Interactive Tools.9.Kliknij ikonę narzędzia Interactive Transparency Tools (rysunek 2.48).Rysunek 2.49.Wybór rodzaju przezroczystości10.Na pasku Property Bar z listy rodzajów przezroczystości wybierz Uniform (rysunek 2.49).Rysunek 2.50.Zmiana przezroczystości obiektu11.Widoczny na pasku Property Bar suwak Starting Transparency przesuń z pozycji 50 do 100 (rysunek2.50).W pierwszej ramce przezroczystość napisu będzie wynosiła 50%.W ostatniej ramceprzezroczystość osiągnie wartość 100%.Oznacza to, że napis nie będzie widoczny.W ramkach od 15do 30 przezroczystość będzie zmieniana, aby w ramkach kluczowych osiągnąć zadane wartości.Rysunek 2.51.Uruchamianie animacji12.Kliknij strzałkę skierowaną w prawo, aby wyświetlić animację (rysunek 2.51).W ramkach od 1 do 14będzie widoczny pusty arkusz.W ramce 15 pojawi się napis.W miarę wyświetlania kolejnych ramekbędzie on stawał się coraz mniej widoczny.W ramce 30 zniknie zupełnie.Rysunek 2.52.Przerywanie wyświetlania animacji13.Kliknij przycisk oznaczony kwadratem, aby przerwać wyświetlanie animacji (rysunek 2.52)
[ Pobierz całość w formacie PDF ]