[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Aby zniekształcić obiekt:1 Otwórz paletę wysuwaną Obiekt i uaktywnij narzędzie Wskaznik obiektów.2 Zaznacz obiekt.Praca z obiektami i tekstem 2453 Wykonaj jedną z następujących czynności:Otwórz paletę transformacji na pasku właściwości i kliknij ikonę Trybzniekształcania.Kliknij obiekt dwa razy, aby wyświetlić uchwyty zniekształcenia.4 Przeciągnij jeden z uchwytów zniekształcenia do nowego położenia.5 Powtarzaj czynność z punktu 4 do uzyskania odpowiedniego efektu.6 Wykonaj jedną z następujących czynności:Naciśnij przycisk Zastosuj , znajdujący się na pasku właściwości, abyzastosować transformację.Kliknij dwukrotnie na zewnątrz obiektu, aby anulować transformację.Aby zastosować transformację, można też kliknąć dwukrotnie obiekt lubnacisnąć klawisz ENTER.Aby anulować transformację, można też nacisnąć klawisz ESC.Stosowanie perspektywy do obiektuZastosowanie perspektywy do obiektu pozwala nadać mu wrażenietrójwymiarowej głębi.Perspektywę można zastosować do obiektu w oknieobrazka za pomocą uchwytów perspektywy.Do obiektu po lewejstronie zastosowanoperspektywę w celuotrzymania obiektupo prawej.Aby zastosować perspektywę do obiektu:1 Otwórz paletę wysuwaną Obiekt i uaktywnij narzędzie Wskaznik obiektów.2 Zaznacz obiekt.246 Corel PHOTO-PAINT: Rozdział 53 Wykonaj jedną z następujących czynności:Otwórz paletę transformacji na pasku właściwości i kliknij ikonę Trybzmiany perspektywy.Kliknij obiekt trzy razy, aby wyświetlić uchwyty perspektywy.4 Przeciągnij jeden z uchwytów perspektywy w nowe położenie.5 Powtarzaj czynność z punktu 4 do uzyskania odpowiedniego efektu.6 Wykonaj jedną z następujących czynności:Naciśnij przycisk Zastosuj , znajdujący się na pasku właściwości, abyzastosować transformację.Kliknij dwukrotnie na zewnątrz obiektu, aby anulować transformację.Aby zastosować transformację, można też kliknąć dwukrotnie obiekt lubnacisnąć klawisz ENTER.Aby anulować transformację, można też nacisnąć klawisz ESC.Zmiana krawędzi obiektuWygląd obiektu można dokładnie regulować, zmieniając cechy jego krawędzi.Istnieje możliwość dostosowania wyglądu markizy obiektu poprzez zmianę jejkoloru i wartości progu.Krawędzie obiektu można mieszać z tłem, stosującwtapianie i usuwając aureolę obiektu.Aby wyróżnić obiekt na obrazku, możnawyostrzyć jego krawędzie lub nadać mu cień.Próg i kolor markizyZmiana wartości progu dla markizy obiektu powoduje zmianę położeniawidocznego obramowania aktywnego obiektu.Można także zmienić kolormarkizy, aby lepiej odróżniała się od tła obrazka.WtapianieWtapianie powoduje zmiękczenie krawędzi obiektu poprzez stopniowezwiększanie przezroczystości pikseli brzegowych.Można określić szerokośćwtapianego obszaru obiektu oraz używany gradient przezroczystości.Gradientprzezroczystości pozwala określić, czy przezroczystość pikseli we wtapianymobszarze zwiększa się równomiernie, czy też koncentracja przezroczystych pikselistopniowo rośnie.Praca z obiektami i tekstem 247WyostrzanieWyostrzanie jest operacją przeciwną do wtapiania: sprawia, że krawędzie obiektustają się wyrazniejsze i bardziej widoczne.Aby wyostrzyć krawędzie, należywybrać wartość progu w skali szarości dla pikseli znajdujących się na krawędziachobiektu.Następnie krawędzie obiektu zostają zmienione przez wykluczeniepikseli o wartości przezroczystości niższej niż określona.Wykluczone pikselestają się przezroczyste i przestają być częścią widocznego obiektu.Pikselewłączone do obiektu stają się nieprzezroczyste.Usuwanie aureoliObiekt utworzony z zaznaczenia ma niekiedy na krawędziach przypadkowepiksele.Jest to zwłaszcza widoczne, gdy zaznaczenie wykorzystane do utworzeniaobiektu jest otoczone pikselami o innej jaskrawości lub kolorze
[ Pobierz całość w formacie PDF ]