[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Opiszę to bliżejw rozdziale o link popularity.Następnym zródłem informacji o ośrodku firmy są internetowe systemy wyszukujące.Bardzoczęsto są one mylone z katalogami internetowymi.To nie jest to samo.Istnieje zasadnicza różnicapomiędzy wyszukiwarkami i katalogami.Do pierwszej grupy należy np.Altavista, Excite, Google.Są to systemy wyszukujące i oceniające strony WWW na podstawie algorytmów stworzonychprzez człowieka.Katalogi internetowe, do których należy np.Yahoo! są w większym stopniukontrolowane przez ludzi i to oni tworzą poszczególne działy i podkatalogi decydując także gdzienasza strona zostanie umieszczona w tej całej strukturze i czy w ogóle jest ona warta umieszczeniaw katalogu.Proponuje odwiedzić Altavistę i Yahoo! i zobaczyć jak wyglądają strony z wynikamiposzukiwań.W Yahoo! oprócz tematu i opisu strony znajdziesz również ścieżkę pokazującą,w jakim dziale znajduje się dana strona.To jest właśnie ta charakterystyczna różnica.Jakzauważyliśmy na wykresie wyszukiwarki prowadzą nad katalogami.Zdobyły 84,8% głosów.ToTVinnełączaradioprasae-mailulotki,baneryplakaty,znajomigrupyi katalogidyskusyjnewyszukiwarkidobrze! One są łatwiejsze w ujarzmieniu.W rozdziale o optymalizacji stron WWW pokażę kilkasztuczek.Zastanawiasz się pewnie jak dużo jest tych wyszukiwarek, ile czasu będziesz musiałspędzić przy każdej z nich, aby zarejestrować swoją stronę? To akurat nie jest największymproblemem.Istnieje ich w Internecie tysiące, ale najważniejsza grupa około 10ciu wyszukiwarekobejmuje znaczą większość społeczeństwa internetowego.Następnym sposobem na odszukanie interesującej strony są katalogi - 58% głosów.Trzebaprzyznać, że ludzka ręka sprawia, że strony zamieszczone tam są naprawdę wysokiej jakości.Każda strona w katalogach jest dokładnie sprawdzana zanim trafi do którejś z kategorii.Niektórzyokreślają rejestrację w katalogach jako istny horror, ale spróbuję udowodnić, że nie jest to takiestraszne.Kolejne zródło w naszych badaniach to znajomi i przyjaciele.Naszym celem będzie, zatemprzekazanie informacji o naszej stronie wszystkim znajomym i przyjaciołom na świecie.Zrobimyto tak samo jak w przypadku pozostałej grupy ludności.Możemy także skorzystać z reklamy w magazynach lub prasie.Aż 62,6 % Internautów przyznaje,że korzysta z tych zródeł.Duże znaczenie mają również podpisy w stopkach e-maili oraz reklamatelewizyjna.Są to najpopularniejsze metody i z pewnością obowiązkowe w początkowej fazie promocji strony.Jednak tematyka stron oraz produkty oferowane na ich łamach są tak zróżnicowane, że istniejejeszcze ogromna ilość innych rozwiązań, które mogą w poszczególnych przypadkach okazać siębardzo skuteczne.Jeżeli przedsiębiorstwo prowadzi sklep internetowy może umieścić swój adres w systemachwyszukujących produkty, tzw.agentach sprzedaży.Nie sposób pominąć znaczenia internetowychkatalogów branżowych.Istnieją specjalizowane bazy danych zawierające adresy i wybraneinformacje o firmach.Przykładem tego typu serwisu jest CommerceNet (www.commerce.net),a w Polsce Teleadreson (www.teleadreson.pl).Doskonałym środkiem reklamy witryny internetowej są materiały reklamowe firmy: wizytówki,papier firmowy, koperty oraz materiały informacyjne jak: broszury, ulotki, prospekty, foldery,katalogi, które trafiają często do docelowej grupy klientów oraz do dystrybutorów.Doskonałerozwiązanie stanowią również płyty CD w formie elektronicznej wizytówki.Ich pojemność ok.20-50 Mb wystarcza w zupełności na zamieszczenie całej struktury strony WWW lub innychinformacji np.prezentacji multimedialnych.Jest to w szczególności istotne w Polsce, gdyżnajczęściej płacimy jeszcze za każde 3 minuty spędzone online.Rysunek 7.Elektroniczna wizytówka.Promocja witryny możliwa jest także za pośrednictwem poczty elektronicznej.Poszczególnegrupy dyskusyjne gromadzą jednolite audytorium i za ich pośrednictwem łatwo jest trafić dookreślonej społeczności.Należy jednak ostrożnie reklamować się za pośrednictwem listdyskusyjnych, gdyż zbyt agresywna reklama może zostać odebrana negatywnie i zaszkodzićwizerunkowi firmy.Mniej irytująca jest promocja domeny internetowej za pomocą stopkidołączanej automatycznie poprzez program pocztowy do wysyłanych e-maili.Zazwyczaj zawieraona dane nadawcy (firmę, adres pocztowy, telefon, fax, adres URL i adres e-mail).Za chwilęprzejdziemy do szczegółów na temat 3 podstawowych zródeł informacji o stronach WWW.Są topołączenia, wyszukiwarki oraz katalogi internetowe.Wcześniej jednak chciałbym wspomniećo największych zaletach tego typu promocji w porównaniu do reklamy internetowej.Reklama jest zawsze w mniejszym lub większym stopniu irytująca dla jej odbiorców
[ Pobierz całość w formacie PDF ]