[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Zaletą zapisywania szablonów do katalogu szablonów grupy jest to, że gdyzmienimy szablon, należy go skopiować tylko do współdzielonego katalogu na serwerze.Jednak, gdy używamy szablonówgrupy, następuje komunikacja przez sieć.Niektórzy programiści tworzą proste aplikacje, które kopiują szablony z serwerado każdej stacji roboczej podczas startu aplikacji.Aby zapewnić użytkownikom dostęp do szablonów grupy (na serwerze), wybierz Opcje z menu Narzędzia.Na zakładcePołożenie plików wpisz ścieżkę do katalogu szablonów grupy (patrz rysunek 19.6).Rysunek 19.6.Położenie plikóww opcjach WordaWstawianie danych do dokumentu WordaWord jest wspaniałym edytorem raportów.Dane korporacyjne mogą być prezentowane w postaci dokumentów możliwychdo modyfikacji przez użytkowników.Poniższy przykład przedstawia gazety reklamowe (rysunek 19.7.).Istnieją trzy sposoby, aby wysłać dane z bazy danych Accessa lub serwera SQL do dokumentu Worda: korespondencjaseryjna, zakładki oraz zastępowanie.Przykłady w tym rozdziale używają wszystkich tych sposobów.Korespondencja seryjnaUżytkownicy często używają do tworzenia dokumentów korespondencji seryjnej.Można to także zrobić przy użyciuautomatyzacji.Preferowaną metodą integracji z Wordem przy użyciu użycia automatyzacji jest korespondencja seryjna.344Część VI f& WspółoperatywnośćRysunek 19.7.Tworzenie raportóww WordzieAby stworzyć kod automatyzacji korespondencji seryjnej, uruchom rejestrator makr i wykonaj wszystkie kroki, którewykonuje użytkownik w celu utworzenia takiego dokumentu.Wybierz Korespondencja seryjna z menu Narzędzia izrealizuj wszystkie kroki w pomocniku korespondencji seryjnej.Gdy wybierasz zródło danych do połączenia z dokumentem, możesz wybrać tabelę Accessa lub kwerendę ze zródładanych.Powinieneś wiedzieć, że jeżeli umieścisz dane w pliku RTF i użyjesz tak spreparowanego pliku jako zródłodanych, kod automatyzacji będzie działał wyraznie szybciej.Najważniejszą zaletą korespondencji seryjnej jest to, że użytkownicy mogą wstawiać pola danych do dokumentu.Pozwalato użytkownikom na tworzenie swoich dokumentów, a także odciąża programistów od potrzeby tworzenia raportów.Poprawnie zaprojektowane przez programistę szablony dokumentów zawierają odpowiednie pola danych, na podstawiektórych użytkownicy mogą utworzyć swoje raporty (rysunek 19.8).Rysunek 19.8.Tworzenie raportówprzez użytkownikówPrzykład procedury uruchamiającej korespondencję seryjną zaczerpnięty z pliku z przykładami do tego rozdziału:Private Sub RunMailMerge()With ActiveDocument.MailMerge.MainDocumentType = wdFormLettersActiveDocument.MailMerge.OpenDataSource Name:= _"C:\Automation\Automation.MDB", ConfirmConversions:=False, _ReadOnly:=False, LinkToSource:=True, AddToRecentFiles:=False, _PasswordDocument:="", PasswordTemplate:="", _WritePasswordDocument:= ", WritePasswordTemplate:="", _Revert:=False, Format:=wdOpenFormatAuto, _Connection:="QUERY qryEmployeeLetters", SQLStatement:= _"SELECT * FROM [qryEmployeeLetters]", SQLStatement1:="".Destination = wdSendToNewDocument.ExecuteEnd WithEnd Sub345Rozdział 19.f& Integracja z Office 2000ZakładkiInną metodą wstawiania danych do dokumentów Worda jest użycie zakładek.Zakładka w dokumencie jest oznaczeniemmiejsca, gdzie będą wstawione dane.W czasie wykonania programu wyszukiwane są kolejne zakładki i w te miejsca sąwstawiane dane.Niedogodnością zakładek jest to, że programista sam musi wstawić zakładki do szablonu i napisać program (lub użyćrejestratora makr) wyszukujący zakładki i wstawiający dane.Użytkownicy nie mogą tworzyć swoich dokumentów zdanymi, jak w przypadku użycia korespondencji seryjnej.Inną niedogodnością tej metody jest to, że zakładki nie są widoczne w dokumencie, co utrudnia ich odszukanie iidentyfikację.Aby zastosować tę metodę, utwórz szablon Worda i wpisz tekst.Następnie wstaw zakładki w miejsca, gdzie chceszwstawić dane, wybierając Zakładka z menu Wstaw.Wpisz nazwę zakładki i naciśnij przycisk Dodaj.Użyj rejestratora makr do wygenerowania kodu VBA, przechodząc do zakładki i wpisując tekst.Przykład koduzamieszczony jest poniżej.Selection.GoTo.What:=wdGoToBookmark, Name:="MyBookmark"Selection.TypeText "New Text"ZastępowanieUżywając tej techniki, tekst jest wstawiany do dokumentu w oznaczone miejsca (np.{Nazwisko}).Program szukatych oznaczonych miejsc za pomocą funkcji Znajdz i zamienia je na odpowiednie dane.Inaczej mówiąc {Nazwisko}zostanie odszukane i zamienione na Kowalski.Zaletą tej metody w porównaniu z zakładkami jest to, że oznaczony tekst jest widoczny i czytelny w porównaniu zzakładką.Jeszcze raz użyj rejestratora makr podczas wyszukiwania i zamiany, aby utworzyć kod VBA.With Selection.Find.ClearFormatting.Text = "{Tekst do odszukania}".Replacement.Text = "Nowy tekst".Forward = True.Wrap = wdFindContinue.Format = False.MatchCase = False.MatchWholeWord = False.MatchWildcards = False.MatchSoundsLike = False.MatchAllWordForms = False.Execute Replace:=wdReplaceAllEnd WithPrzykłady kodu automatyzacji WordaPoniższe przykłady przedstawiają programy używające specyficzne właściwości i metody obiektów Worda.Formatowanie dokumentówWord ma ogromne możliwości formatowania dokumentów.Do utworzenia i sformatowania dokumentu można użyćnastępującego fragmentu programu w VBA:' Formatowanie tekstuWith Selection.Font.Size = 14.Bold = TrueEnd With' Formatowanie akapituWith Selection.ParagraphFormat.LeftIndent = InchesToPoints(0).RightIndent = InchesToPoints(0).SpaceBefore = 0.SpaceAfter = 0.LineSpacingRule = wdLineSpaceSingle.Alignment = wdAlignParagraphLeft.KeepWithNext = False.KeepTogether = False.PageBreakBefore = False.NoLineNumber = False.Hyphenation = True.FirstLineIndent = InchesToPoints(0).OutlineLevel = wd0utlineLevelBodyTextEnd With346Część VI f& Współoperatywność' Ustawianie podwójnego odstępu między wierszamiSelection.ParagraphFormat.LineSpacingRule = wdLineSpaceDouble' Wstawienie znaku końca stronySelection.InsertBreak Type:=wdPageBreak' Wstawienie znaku końca sekcjiSelection
[ Pobierz całość w formacie PDF ]